היפרדות להבות תאומות: איך לשבור את מעגל הדיכאון, החרדה והכאב

אלת׳יאה לונה

מארס 2016

מאנגלית: סמדר ברגמן

 

איבוד הלהבה התאומה שלכם הוא אחד הדברים הקשים ביותר שתחוו אי פעם.

בין אם בגלל מוות, נסיבות או חוסר יכולת לדו-קיום, היפרדות להבות תאומות היא סיוט.

היעדרותה גורמת לכם לחוש כמעט כנכים.

האובדן עמו אתם מתמודדים דומה לחול טובעני אפל.

התקוות והחלומות המנופצים שלכם נצמדים אליכם כרסיסי פגז.

אתם מרגישים חסרי תחושה, ריקים, אבודים.

אין דבר בחיים שיכול להשתוות לאבל העצום והעמוק של איבוד אהבתכם.

כיצד להחלים לאחר היפרדות להבות תאומות

אָבֵל הוא חלק חשוב מתהליך ההחלמה. אין בכוונתי לנופף במטה קסמים ולגרום לכאבכם להיעלם. במקום זאת, בכוונתי לסייע לכם להרחיב את נקודת המבט שלכם ולסייע להחלמתכם.

אתם ישות חזקה, ראויה ורוחנית. מגיע לכם לאסוף את השברים, להחלים ולהמשיך בחייכם. פתחו את לבכם ואמצו מילים אלה לרגע. כאשר אנו חווים אובדן עצום, קשה לפעמים לזכור אמיתות אלה.

לפני שתקראו את הרשימה שלהלן, אני רוצה שתדעו שאף על פי שהרגשתם שהלהבה התאומה שלכם היא כל היקום עבורכם, אתם מסוגלים למצוא שלמות בתוך עצמכם.

החלמה מפרידת להבות תאומות יכולה להימשך חודשים, לעתים שנים, ולפעמים עשרות שנים. מסיבה זו, תמיד היו עדינים וסבלניים כלפי עצמכם.

  1. הבינו מדוע התרחשה הפרידה.

לעתים קרובות, כדי למצוא שלוות נפש, עלינו להבין מדוע דבר מה אירע בחיינו. אם הפרידה הייתה מכוונת, יכול להיות שתרצו לבחון את הסיבות והגורמים שבשורשיה. על ידי ההבנה מדוע, תהיו מסוגלים ללמוד שיעורים חשובים על עצמכם, שיעזרו לכם להתבגר כאנשים.

אני ממליצה לכם לקרוא את המאמר הקודם שלי: ״פרידת להבות תאומות: למה היא מתרחשת ומדוע היא מייסרת אותנו?״, המאמר יעזור לכם להבין.

2. הבינו שפרידת להבות תאומות הופכת אתכם לחזקים יותר.

בתחילה משפט זה נשמע קצת כמו בדיחה חולנית. חזקים יותר? איך זה יכול להיות נכון?

אף על פי שפרידה מאהבתכם גורמת זמנית לעצבות ולמצוקה גדולות, בטווח הרחוק היא יכולה לחשל אתכם ולהפוך אתכם לאדם שהייתם אמורים להיות. כמו עוף החול הקם לתחייה מהאפר, פרידת להבות תאומות שורפת אתכם בעוצמה רבה כל כך שאתם מרגישים כמו אפר חסר תועלת. אך לאחר זמן מה, אם תאפשרו לדבר להתרחש, תהליך בערה זה יכול להוליד בכם כוח, נחישות ואומץ לב.

3. אפשרו לעצמכם להתאבל באמצעות ביטוי עצמי.

רגשות עזים עלולים להיות עניין מפחיד. מסיבה זו, רובנו נוטים להסתיר ולהדחיק אותם או להסיח את דעתנו מהם במקום להעניק להם כבוד. אם אתם חווים רגשות לא נוחים ביותר כגון דיכאון, כעס ואָבֵל, האטו את הקצב. מצאו מרחב בחייכם שבו תוכלו להתאבל. לא מדובר ברחמים עצמיים, מדובר במצב שבו אתם מרגישים וחווים את הרגשות שלכם באופן פעיל.

אחת הדרכים הטובות ביותר לחוות רגשות באופן פעיל היא באמצעות ביטוי עצמי, כגון כתיבת יומן, ציור, נגינה, ריקוד, ריצה, טיולים, גינון וכן הלאה. מצאו מה מעניק לכם תחושה טובה, ועשו זאת. אל תשארו ללא תזוזה. נועו. זוהי דרך עוצמתית להירפא.

4. אתם לא הכאב שלכם.

כאשר אנו סובלים סבל רב, קל לנו להיתקע בתפקיד הקורבן. העצבות נוחה כאשר היא מגנה עלינו מפני פגיעות. אבל זכרו זאת: הכאב הוא תחושה חולפת. הוא עלול להיות רגש עקשן ביותר, אבל אתם לא הכאב שלכם. אתם הרבה יותר מאשר הסבל שלכם.

כאשר אתם מתיידדים עם הכאב, נפתחים אליו ומאפשרים לו ללמד אתכם, אתם מעניקים תוקף לכך שהכאב הוא דבר חולף. הכאב מגלה לכם את החלקים שבכם שלא נרפאו עדיין. הכאב מסיר את העמדות הפנים והאשליות ומגלה לכם את האמת הנסתרת: את הפצעים שלכם, את חוסר הביטחון שלכם, את האמונות וההתקשרויות שלכם.

הכאב מראה לכם שאהבתם אהבה עמוקה ומלאה. הוא חושף לעיניכם את יופייכם, את לבכם העדין. לבסוף, כאשר אתם מקבלים את הכאב במלואו ברגע ההווה, הוא חושף אמת עמוקה יותר: שאתם חסרי גבולות. אינכם מוגבלים על ידי זהות או סיפור כואב כלשהם.

כאב הוא רק ענן חולף בשמים שהם אתם.

5. הלהבות התאומות שלנו לא אחראיות לאושרנו.

להבות תאומות מסייעות לנו לגדול בדרך עוצמתית, אבל הן לא מרכיב הכרחי באושר שלנו. ניתן להשיג שלמות והגשמה ללא נוכחות הלהבות התאומות שלנו. לרוע המזל, מיתוס שכיח על להבות תאומות קובע שאנו זקוקים למישהו כדי להיות שלמים. אין זה נכון.

6. אינטגרציה.

אינטגרציה מדברת על לקיחת הגילויים שלכם ושילובם הפעיל בחייכם. כאשר אתם נכנעים לגמרי וללא התנגדות למה שהחיים מציגים בפניכם עתה, הסבל נעלם. ברור שתיאורטית הדבר קל יותר מאשר בחיים האמיתיים. לכן היו נחמדים כלפי עצמכם. התקדמו בקצב שלכם. זה לוקח זמן. וחשוב מכול: היו פתוחים לשחרר כל דבר ששוב לא משרת אתכם.

דבר אחרון…

חלק מהותי מתהליך הריפוי הוא שתאהבו את עצמכם ללא תנאי, כולל את כל הליקויים, הטעויות והחלקים האפלים שלכם. תכופות הסיבה העיקרית בגינה אנו חווים שברון לב בראש ובראשונה היא בשל התיעוב העצמי והיעדר הבנה עצמית שלנו.

לבסוף, היו פתוחים למציאות שהחיים הם מיסתורין. אינכם יודעים מה טומן העתיד בחובו. לעולם אינכם יודעים מה עשוי להופיע או לחזור ולהופיע בחייכם. מצאו נחמה בעובדה זו.