התגברות על שיעורים באמצעות ייעוד מחדש של האנרגיה

ג׳ניפר הופמן

25 באפריל 2018

מאנגלית: סמדר ברגמן

איך נוכל להתגבר על אתגרי שיעורי החיים? מתי נגיע לנקודה שבה שוב אין עוד מכשולים בדרך לצמיחה, לטרנספורמציה ולשמחה שלנו? מה נוכל לעשות כדי לגרום לתהליך זה להתרחש, כדי שנוכל להמשיך במסע ההתעלות ולחיות את החיים השמחים, השופעים והשלווים להם אנו משתוקקים? התשובה פשוטה – עלינו לייעד מחדש את האנרגיה של השיעורים, כדי שבמקום לחזור על העבר, נברא תוצאה חדשה ושונה בהווה. השיעורים לא נעלמים; הם פשוט מתעלים על הקרמה כדי לברוא רמת אלוהות חדשה.

אף על פי שאנו רוצים לוודא ש״למדנו את השיעורים שלנו״ בתקופת החיים הנוכחית, בעיקר כיוון שאיננו רוצים לחזור על השיעורים שנית, אנו גם רוצים להשלימם כיוון שהם כואבים, קשים ומאמללים אותנו. לכן אנו מדשדשים דרכם, מקווים להתגבר על העבר והאנרגיה הקרמתיים שלהם. ואנו עושים זאת על ידי כך שאנו מנסים לגרום לאדם אחר או לאנשים אחרים להשתנות – אנו מנסים לרפא אותם וחושבים שכך אנו אמורים לנהוג. אז ברגע שהם ירפאו, השיעורים יסתיימו ונוכל להתקדם.

אבל שיעורים מתמקדים באנרגיה שלנו ובמה שאנו עושים. האנשים האחרים המעורבים בהם מחזיקים בתדרים עבורנו ומהווים חלק מהמצבים שאנו חווים. הם שחקני המשנה בהצגה הקרמתית  והתכלית שלהם היא לגרום לנו להשתנות על ידי כך שהם גורמים לנו אי נוחות רבה. אנו אמורים לייעד מחדש את האנרגיה הקרמתית שחוזרת על עצמה בשיעורים שלנו, לקבל תגובה או תשובה שונה. ברגע שנעשה זאת, המשחק הקרמתי יסתיים וכולם יוכלו להתקדם, ובכלל זה אנחנו.

איך זה עובד? נניח שיש לכם הורה ביקורתי מאוד,שאף פעם לא מרוצה ממה שאתם עושים. אין זה משנה עד כמה אתם משתדלים, שום דבר לא מספיק טוב עבורו. נשמע מוכר? אתם יכולים להקדיש את כל חייכם לניסיון לגרום שמחה לאדם זה, וקרוב לוודאי שעשיתם זאת במשך תקופות חיים רבות. בשל שיעור חיים זה אתם תבחרו אנשים ומצבים שיפוטיים וביקורתיים ותמיד תגלו שאתם מתמודדים עם אנשים שלעולם לא מרוצים משום דבר שאתם עושים. אתם תקדישו את חייכם לניסיון לגרום לאותם אנשים אושר, תנסו לגרום להם לקבל אתכם, להעריך אתכם, לתמוך בכם, ותחיו את חייכם בתחושות של כעס, תסכול, ובהרגשה שאינכם אהובים. זו אופציה אחת, הנה אופציה אחרת.

האופציה האחרת היא לייעד מחדש את האנרגיה של השיפוט והביקורתיות כדי להפוך בעלי ביטחון עצמי רב, כה מכירי תודה וחזקים שאתם תצליחו בכל שתעשו. לא כיוון שאף אחד אף פעם לא שופט או מבקר אתכם, אלא כיוון שגם אם הם עושים זאת, זה לא משנה. אתם למדתם להתעלות מעל לביקורת ולשיפוטיות, לייעד מחדש אנרגיה זו כדי להבין שאתם אנשים נפלאים, נהדרים, מוכשרים ומדהימים. וכך אתם מתגברים על שיעורי החיים שלכם.

אין זה משנה מהו השיעור, ההתעלות היא התכלית – לעשות משהו שונה ממה שעשיתם בעבר, בתקופת החיים הזאת ובאחרות. במקום לנסות לשנות דעה שיש למישהו אחר עליכם, השיעור שלכם הוא לשנות את דעתכם על עצמכם, להפסיק להגביל את חייכם בהתבסס על דעות ותפיסות של אחרים ולהכיר בשלמות האלוהית שלכם, למרות הדברים שחוויתם בעבר.

ברגע שאתם מסרבים להישאר על סחרחרת הקרמה עם מישהו, השיעור שלכם הושלם וכאשר אתם מייעדים מחדש את האנרגיה הזאת, אתם מגשימים את ההתגברות שמאפשרת להתעלות להתרחש (מעבר לתדר ולרטט גבוהים יותר). בפעם הבאה שמישהו יאמר לכם ״את/ה לא טוב/ה מספיק״ ואתם תצליחו לסובב אנרגיה זו על פניה ולייעד מחדש הצהרה זו ל״אני מושלמת/מושלם באופן אלוהי״, הרי שהתגברתם על השיעור.

המשיכו להאיר!

***

אתר זה קיים כבר כעשרים שנים. אין עוד כמוהו בארץ. הוא משמש כספריית עצומה של תרגומים וחומרים מקוריים, הנגישה לכל מי שמעוניין להיכנס ולקרוא. הכניסה חופשית. יכולתי לשים בכניסה עמדת תשלום, למכור מנויים… אבל זה לא מרגיש לי נכון. אולם, כדי להמשיך בעבודת התרגום אני זקוקה לתמיכה ולעזרה שלכם – הקוראים.
לחצו על הלב ותנו מהלב. ~ סמדר