האומנות בערי האור– חלק 2


מאת המתקשרת נועם קורל גלעד

בשיתוף עמיחי ים

תוכנית הרדיו “ערי האור והמאסטרים של החכמה”/רדיו “החיים הטובים”

 (מתוך תוכנית מס’ 32, ששודרה ביום 17.11.11)

עריכה לשונית: סמדר ברגמן

להלן הפרק השני בסדרת “האומנות בערי האור.

נועם: כולנו מוזמנים לשבת בנוח, לעצום עיניים, לנשום נשימות רכות. נדמיין אנרגיה זוהרת, שקופה, קצת זכוכיתית, שמתחילה להיכנס ברכות לתוכנו, למלא אותנו ולהעיר בתוכנו את המקומות הישנים שזוכרים חיים אחרים, תקופות אחרות עוצמתיות הרבה יותר, בהן היינו במלוא הווייתנו על פני האדמה, ומימשנו את מלוא יכולתנו בצורה האיכותית והטובה ביותר.

ננשום את האנרגיה הזו לתוכנו, נרגיש כיצד היא מחלחלת ונספגת בכל תא ותא בגופינו. ראשית בגוף הפיזי, אז בגוף האתרי, בגוף הרגשי, ובגוף השכלי, עד שכל ההילה שלנו הופכת להיות מעין בועה של אור קריסטל שקוף, זוהר ונוצץ, וכל חווייתנו עם גופנו הופכת להיות משהו זך ועוצמתי.

נאפשר לאור אהבת הבורא לרדת לתוכנו, ונזרח מתוכו בכל קו האמצע של גופינו, ומשם, כמו יהלום בעל הרבה פאות, אהבת הבורא מתפזרת לכל הכיוונים, ואנו מפיצים את אורנו בקלות, באהבה ובשמחה, מתוך מקום נינוח, ממוקד, מאוזן ויציב מאד.

נמשיך לנשום, וניצור חיבור ללב כדור הארץ. נתחיל לשלוח שורשי קריסטל דרך כפות רגלינו ללב האדמה, כדי שנוכל להישאר מחוברים גם לממד השלישי במהלך המסע שאנו עומדים לחוות כעת. נראה את עצמנו מתחת לפירמידה שקופה וזוהרת, ונבקש לקבל ריפוי עמוק, המתאים ביותר עבורנו, גם כשאנו עוסקים באומנות, כיוון שאומנות היא סוג של רטט, ורטטים הם אבני הבניין של החומר. ממקום זה נצא לדרכנו. כעת נזמין מאסטרים מערי האור, על מנת לשאול אותם אודות מהות האומנות בערי האור.

שאלה כללית: מהי מהות האומנות עבורכם, וכיצד היא באה לידי ביטוי בעיר האור שממנה אתה בא?

לורד מלכיצדק

שלום לכם יקרים. כאן לורד מלכיצדק. מעשה האומנות הגדול ביותר והראשון מסוגו, נוצר על ידי הבורא, כאשר כל אחד ואחת מכם מהווים חלק ושלם מפאר יצירתו.

יקרים, אומנות ויצירה הן הדבר והכלי היוצר אותו. כל האומנות וכל היצירה הם שימוש בתדרים שונים עוצמתיים, ובשילוביהם: שילוב תדרים ואורכי גל שונים, בטווחים שונים; שילוב של תבניות גיאומטריות עם רטט של צליל, אור, קול וצבע. כל אותם דברים יחד, בחיבורים ובצורות כאלו ואחרים, יוצרים יצירה, כאשר האומנות הינה פועל יוצא של אותה יצירה.

ניתן לומר שבעולמכם מהות ומטרת האומנות, בפועל, היא לבטא רטטים מסויימים לידי חומר. מטרת האומנות, כפי שהיא מוכרת בעולמכם, הינה לבטא רגשות, רצונות, רעיונות, הארות, ולגרום הנאה לצופה או מאזין. אך המהות עמוקה הרבה יותר. זאת כיוון שכשאדם כלשהו יוצר אומנות, ראשית הוא למעשה בורא. בעצם בריאתו יצירה זו, הוא הופך להיות כבורא עצמו, כיוון שהוא משתמש בתדרים מסויימים, מרכיב אותם, ויוצר מהם דבר חדש, אשר לא היה לפניו. מבנה חדש, תבנית חדשה, שבאמצעותה ניתן ליצור יצירות רבות נוספות אחרות.

לכן, כאשר אתם יוצרים, הנכם במעמד הבורא: בעצם היצירה, בעצם הבריאה. כעת, כאשר אתם יוצרים, אתם מתחברים בהווייתכם להווייתו של הבורא, מעצם המקום של שימוש בכלים ובתדרים שונים, על מנת לתת ביטוי חומרי לאותה אנרגיה.

כאשר אתם יוצרים יצירת אומנות, היצירה מעבירה תדר מסויים. תדר זה משפיע עליכם, ביודעין או שלא ביודעין. כל יצירה כוללת בתוכה את התדרים שיצרו אותה. כל יצירה, כאשר היא נראית ומושמעת, האדם המתבונן בה או המאזין לה מתחבר להווייתה, למהותה, מאותו המקום בו הוא נמצא, ובכך למעשה מועצם על ידי אותה יצירה. כלומר, קיימת מערכת גומלין בין האדם שחווה את היצירה כמוצר מוגמר, לבין כל מה שמייצגת היצירה עצמה.

אומנות היא ביטוי של חוקי היקום באמצעות חומר, צורה, צבע, צליל, תבנית ורטט. אומנות היא ביטוי לחיים, היא ביטוי להמשכיות, היא ביטוי למסרים המועברים דרך הדורות לדורות הבאים. כפי שצויין בפעם הקודמת, פעמים רבות הועברו מסרים ביצירות אומנות, חלקם באופן גלוי, חלקם באופן נסתר. כאשר יוצר יצר מוזיקה מסויימת, האנרגיה שעברה דרך המוזיקה נועדה להשפיע ולהביא את המאזין למקום מסויים. כאשר אדם יצר פסל, או תמונה, פעמים רבות בעברכם הקדום (כפי שצויין) הופיעו שם צפנים, קודים וידע. פעמים רבות הועבר ידע על ידי ציור, כתיבה. עוד לפני ימות הכתיבה, ידע, חוכמה, וחוקים הועברו על ידי ציור. הציור מובן הרבה יותר ממילים. המוסיקה נוגעת בכל לב, מעבר לפרשנות או הבנה כאלה ואחרות. וזהו למעשה תפקידה של האומנות, לעורר רטטים חדשים, לברוא, ליצור, לעורר את כח היצירה והבריאה, לעורר את זיכרון האדם למהותו האמיתית (הן של הצופה, הן של המאזין). כעת אעביר את רשות הדיבור למאסטרים הנמצאים כאן איתנו. ברוכים תהיו.

פו-אה, נציג עיר האור של האצטקים

שלום לכם, פו-אה שמי. עבורנו אומנות היא דרך חיים. עבורנו אומנות היא יצירת גשרים. עבורנו אומנות היא העברת מסרים. עבורנו אומנות היא דרך תקשורת בין כל בני העם, בין השבטים השונים. לכל אחד מהשבטים קיים סוג אומנות מיוחד משלו, כאשר החיבור בין כל האמנויות, בין כל השבטים, יוצר אומנות אחת יפה ונפלאה, שמהווה אחדות אחת שלמה, בעלת גוונים, צורות וצבעים שונים, שבתוכה, לכל אחד ואחד מאיתנו, כשבטים, יש את הביטוי המלא כחלק מהשלם, אך כחלק בלתי נפרד מהשלם.

בעבר, האומנות אצלנו נעשתה באמצעות עבודה של יצירה עם מתכות (פעמים רבות זהב). כיום אנו יוצרים באמצעות אנרגיות של צבע, של צליל, וניתן לומר כי במובן מסויים אנו רואים את חיינו באמצעות האומנות, באמצעות האנרגיות שבונות את המרקם של הדבר שאליו אנו שואפים להגיע. באומנות זו אנו משלבים את כוח הכוונה שלנו, כוח הרצון, כוח ההחזייה, כוח האהבה, ובכך יוצרים את עתידנו כמארג שלם, הכולל כל אחד ואחת מאיתנו כפרט, וכל שבט ושבט כפרט בתוך המערכת הגדולה.

אנו חיים בצורה כזו, כאשר האחד משפיע על השלם, והשלם משפיע על האחד. כיום האומנות שלנו באה לידי ביטוי בעיקר בעבודת כפיים אנרגטית. יצירה באמצעות אריגה של אנרגיות מסויימות. דרכה אנו מציירים ומפסלים. היצירה שלנו הינה רב-ממדית, ולכן שונה במהותה מהיצירה שאתם רגילים לראות בעולמכם שהינה מוגבלת לשניים או לשלושה ממדים.

היצירה שאנו יוצרים יש בה חיים, ולכן היא רב-ממדית. אין המדובר אך ורק ביצירה של “תמונה”. כיוון שה”תמונה” הזו חיה, נושמת, מתפקדת, מבטאת קולות, צלילים, צבעים וצורות, ואף יכולה לשנות את צורתה מרגע לרגע, בהתאם לרצוננו ולבחירתנו כיצד לברוא את חיינו כעם, כקבוצה, כקבוצות וכבודדים.

למעשה כולנו אומנים, וכולנו בוראים ביחד את היצירה. כל אחד מאיתנו נותן ביצירה את מהותו הייחודית מעצם בריאתו, כיוון שכמו אצלכם, לכל אחד ואחת מאיתנו יש איכות משלו. אצלנו האומנות (כפי שנאמר קודם לכן) הינה דרך חיים. היא אינה דבר נפרד. אין אצלנו אומנים שתפקידם ליצור אומנות. כולנו אומנים. כל דרך חיינו נבראת, נחווית ונחיית באמצעות יצירת האומנות הגדולה של חיינו, שאותה אנו יוצרים יחדיו.

היצירה האינדיבידואלית משתלבת היטב ביצירת הקבוצה, שמשתלבת היטב ביצירת השלם. ניתן לכם כדוגמה יצירת אומנות הקיימת בעולמכם, תמונת המונה הליזה. לו תמונה זו הייתה נוצרת אצלנו, אזי אדם אחד היה מבטא את פניה, אדם אחר את גופה, וכן הלאה, באופן שכל אחד מפרטיה היה נוצר על ידי אדם אחר, באופן שהיה משתלב בסופו של דבר לכדי תמונה ענקית, שיש בה ביטוי לכל אחד מהפרטים.

הצורה הינה מעגלית, היא אינה קווית, ולכן אנו בוראים את חיינו מהחוץ פנימה, ואת הפנים אנו מובילים אל המקום שאנו חפצים בו, באמצעות הכלים שניתנו לנו, באמצעות היצירה, ובאמצעות סיפור הסיפורים שרוקמים לעצמם צורות, תמונות ודברים, ושמביאים לידי ביטוי את האנרגיה הקיימת בסיפור אותו סיפור. כיוון שעבורנו, סיפור סיפורים הינו עמוק ביותר מעבר לעניין של הרגעת ילדים, או העברת מסר מסוים עבור הבוגרים או הילדים. עבורנו, סיפור סיפורים הינו יצירת מציאות. ולכן כל אחת מהאומנויות שאתם מכירים בעולמכם בממד השלישי, באה אצלנו לידי ביטוי בצורה שונה לחלוטין, כיוון שאנו משתמשים באומנות ככלי ליצירה של כל החיים, של העתיד אשר בו אנו בוחרים. אנו יוצרים את המציאות שלנו באמצעות האומנות.

תודה לכם.

ישוע בן יוסף, כנציג עיר האור “ירושלים של מעלה”

שלום לכם, יקרים ואהובים. הנני ישוע בן יוסף. ברצוני לומר כי לכל עיר אור יש ייחוד משלה, שבו משתמשים ביצירה ובאומנות בצורות שונות. אך בסופו של דבר, עליכם להבין כי תפקיד האומנות, תפקיד היצירה, בממדים הגבוהים יותר, הינו, כפי שאמר חברי האהוב והיקר, לורד מלכיצדק, בריאה. ולכן, אין אצלנו בערי האור הפרדה בין האומנויות השונות, מלבד באורכי הקול, עוצמות, אורכי ומהות הרטטים, כיוון שכל אחת מהאמנויות השונות הינה כקרן היוצרת מהקרן המרכזית, ומבטאת את הבריאה בדרך הייחודית לה.

כעת יקרים ואהובים, אדבר על הנעשה אצלנו, בעיר האור “ירושלים של מעלה”. ראשית, יקרים, ברצוני שתדעו שחלק מכם קיים גם בירושלים של מעלה, אך יותר מכפי שאתם יודעים. זאת כיוון שלא רק הילד האלוהי נמצא בירושלים של מעלה, אלא גם חלק מסויים מהווייתכם נמצא שם. אותו חלק בא להתעלות ולהשתלם בידע גבוה יותר. אותו חלק פועל באופן רצוף ומדוייק, בהתאם לחוזים הנשמתיים שלכם, הנמצאים בירושלים של מעלה. אותו חלק הוא זה שמוודא כי נשמתכם אכן פועלת בהתאם לחוזה שסוכם איתה, והוא זה שעוזר לכם לטוות ולבנות את חייכם ואת מציאות שלכם בצורה שתתאים לבחירותיכם, ואשר תשלב בין בחירותיכם הגבוהות והעמוקות, לבין בחירותיכם כבני אדם בממד השלישי. אותם חלקים מהווים גם הם חלק מיצירת אומנות מפוארת.

כעת ברצוני לדבר על הקשר בין הילד האלוהי לבין האומנות. עליכם לדעת כי אותם חלקים של הילד האלוהי לא נמצאים אך ורק בירושלים של מעלה, אלא גם בערי אור נוספות. בכל אחת מערי האור נמצאים ילדים אלוהיים השייכים לכם. עליכם להבין כי לעתים אין רק ילד אלוהי אחד לנשמה. לעתים גם הילד האלוהי בוחר להתפצל למספר חלקים, על מנת שכל חלק שלו ילמד, יחווה ויתפתח בכיוון אחר, אך בכולם נשארת התמצית, המהות, של הילד המחובר לריפוי, למהות, לאהבה, לשמחה, לסקרנות.

הילד האלוהי שנמצא בירושלים של מעלה, משחק, אך דרך המשחק שלו הוא טווה את המפה, ויוצר את המציאות הנוספת שיכולה להיות עבורכם, אם רק תבחרו בכך. המציאות הזו אמנם נוצרת מאנרגיות, אך היא קיימת והיא תלויית בחירה שלכם.

עבורנו האומנות במקום זה הינה (כפי שנאמר על ידי פו-אה) יצירת המציאויות המקבילות הניתנות למימוש. עליכם להבין כי מציאות זו נוצרת בפועל על ידי ציור, כיור, תפילה, כתיבה, נגינה. כל האמנויות המוכרות לכם באות לידי ביטוי ביצירת המציאות החילופית. כל אחת מהן, בעצם סיפורה, בעצם יצירתה, יוצרת את התבניות הפיזיות ליצירת אותה מציאות מצירופי הרטטים השונים.

בנוסף לכך, גם דרך המשחק נוצרת אומנות, בוחרות קבוצות נשמה של ילדים אלוהיים ליצור מציאות מסויימת, שפעמים רבות מקבילה למציאות שאתם בוחרים כנשמות לפני ירידתכן לעולם הזה כקבוצות קרמתיות.

עליכם להבין כי המוזיקה, הציור והצבע הם חלק בלתי נפרד מהממדים הגבוהים ומהבריאה כולה, כיוון שגם המלאכים שרים, וכאשר הם שרים, שירתם יוצרת ובוראת עוד ועוד אנרגיות, רטטים, מקומות של אהבה, של שלום, של שמחה, של יופי, של אור. לכן לא ניתן להפריד בין כל המציאות וכל ההווייה לבין האומנות והיצירה.

יקירים ואהובים, ההפרדות נמצאות רק אצלכם, בממד הנמוך יותר. אמת היא כי יש תדר שונה לפיסול מאשר לציור, מאשר לריקוד, מאשר לכתיבה, מאשר למחזאות, מאשר לשירה. כל אחד מהתחומים הללו מהווה סוג רטט שונה שהוא התפצלות של קרן היוצרת מציאות בהתאם לאותו תדר ורטט. כל הידע קיים בכל היקומים, בעצם הבריאה. כאשר אדם בממד השלישי בוחר להתחבר לכך, הוא נפתח אל הקרן הוורודה, ומקבל באמצעותה את המוזה, ההכוונה, ההדרכה, ואת ההשתוקקות ליצור ביטוי כלשהו.

הדבר החשוב להבין הוא כי הילדים אצלנו לומדים בקבוצות, והם יוצרים את המחזה כאשר כל אחד מהם משמש בתפקיד שבו הוא בוחר. הם יוצרים את המחזה תוך כדי עשייתו. אין להם תוכנית כתובה מראש. הם יוצרים אותו מעצם הווייתו. ורבים מכם, באופן לא מודע, מתחברים לאותו חלק אלוהי הנמצא למעלה, ומתחברים בסופו של דבר בסיפור האישי העמוק שלהם לתדרים ולרטטים של אותו מחזה שבו הם לוקחים תפקיד. וזהו אותו מקום של היצירה, של האומנות, הקיימת בממדים שלנו.

מקורה של האומנות אצלנו הינו בממד השמיני. היא אינה נמצאת דווקא בממד החמישי. היא נוצרת בממד השמיני, משם היא מתחילה לנבוע, ומשם היא יורדת לממדים הנמוכים יותר. שם הוא מקור כל היצירה, שם הוא מקור ההתגבשות של הרטטים לתבניות וליצירות, בין אם לתבניות של צליל, אור, או של תבנית גיאומטרית. ברוכים תהיו.

אור השמש, נציג עיר האור האטלנטית פוסיד

שלום לכם, שמי אור השמש, ואני בא מפוסיד, עיר האור האטלנטית הנמצאת בממד החמישי. עליכם להבין כי אצלנו היצירה באה לידי ביטוי באופן שונה במקצת מכפי שתואר עד כה. אצלנו היצירה באה לידי ביטוי פעמים רבות כפי שסרט מוקרן על מסך. קיימים אצלנו מעין מסכים מחומר מיוחד, אנרגטי-קריסטלי, אך קצת צמיגי, כאשר פעמים רבות אנו משדרים לתוכו את הדבר אנו רוצים ליצור, וזאת דרך העין השלישית שלנו. כאשר אנו משדרים, אנו משדרים את המבנה, הצורה, המנחים, התנועה, המטרה, המבנה הכללי. אלומת הלייזר היוצאת מהעין השלישית שלנו חורכת ויוצרת בתוך המסך את התמונה הביטוי, ההשלכה, של אותו מקום בתוכנו שיצר את אותו דבר.

כאשר אנו מסיימים ליצור, כאשר היצירה באה לידי ביטוי שלב שלב, המוצר המוגמר מקבל מעין חיים משלו, כאשר בתוך אותו מסך התמונה חיה, קיימת, זזה, באה לידי ביטוי, אך הכול בהתאם למה שתוכנן ומה שהועבר באמצעות העין השלישית שלנו. כאשר ברצוננו ליצור מוזיקה, אנו פותחים את גופי האור שלנו, ומתחברים לצלילים הקיימים ביקום, ואז אנו מסננים אותם, ומאפשרים להם להיכנס לתוכנו, מעבדים אותם, ויוצרים מכך יצירה שלמה.

לעתים אנו מבטאים יצירה זו בצליל, אך בעת היצירה הזו גם היא מוקרנת דרך העין השלישית שלנו, ובאה לידי ביטוי באמצעות העין השלישית שלנו. אין אנו משתמשים בכלי נגינה. אין לנו צורך בתווים. פעמים רבות כאשר יוצרים אנו מוזיקה, אנו מחוברים לחוקי היקום, ולכן למרווחי הזמן ולמרווחי הפעימות והקצבים השונים, ובהתאם לכך באות לידי ביטוי היצירות המוזיקליות שלנו.

עליכם להבין כי כפי שאצלכם בממד השלישי השתמשו בעבר בסימני מורס, שהיו בצלילים ומקצבים מסויימים על מנת להעביר קודים ומידע, כך אנו משתמשים ברטטים שונים של צליל במרווחים שונים ובקצבים שונים, על מנת להעביר רטט וידע של בריאה, באמצעות יצירת המוזיקה. כך, מבינים אתם כי יצירות האומנות שלנו אינן נעשות על ידי כפות ידנו, כי אם בעיקר דרך העין השלישית שלנו. אנו יוצרים הרבה גם באמצעות קריסטלים! כאשר אנו רוצים ליצור יצירה, אנו לוקחים קריסטל גדול, ובאמצעות העין השלישית שלנו מטביעים בתוכו את הצורה אותה אנו רוצים ליצור, ומשתמשים בעין השלישית שלנו כדי לחתוך באבן.

פיתחנו מומחיות עמוקה לעבודה עם אנרגיות דרך העין השלישית, ולכן אנו יכולים להשתמש בעוצמות שונות, בתפקידים שונים, בדרכים שונות, באנרגיות שאנו מעירים דרך העין השלישית. ולכן אנרגיות אלה משמשות אותנו הן ליצירה הן להעברת מידע.

בעבר הרחוק, כאשר הזמנים היו קשים, העין השלישית והאנרגיה שעברה דרכה שימשו גם לדברים שליליים, שלא הטיבו עמנו ועם היצורים האחרים. לעתים יש ביכולתנו למזג קריסטלים בעלי תדרים, צורות וצבעים שונים, וליצור מהם משהו חדש, כאשר המטרה היא מיזוג ידע ועוצמות, כדי ליצור דבר חדש שיכול לשרת את העיר כולה, ביצירת אנרגיות ופתרונות חדשים לבעיות הקיימות אצלנו. גם עבודה זו נעשית באמצעות קרני האור העוברות דרך העין השלישית.

לגבי ריקוד. קיימים אצלנו ריקודים, אך מטרתם של ריקודים אחת: שינוע אנרגיה. כלומר, אין ריקודים אלה קיימים כפי שהם קיימים אצלכם, כביטוי של רגש מסויים: שמחה, חברותיות, או דבר כזה או אחר. מטרת הריקוד היא הפעלת אנרגיה, הכנסתה להילוך גבוה, ושימוש בה לצרכי הכלל. כידוע לכם, תנועה הינה אנרגיה, ואנו פועלים ורוקדים בתבנית מסויימת. לא תמצאו אותנו רוקדים ריקוד חופשי כמקובל אצלכם, כיוון שלריקוד יש מטרה, תבנית מוגדרת, שעבורה נוצר ריקוד זה. פעמים רבות ריקוד זה נעשה בקבוצות קטנות, שכולן ממוקדות מטרה: להשיג את אותה יצירת אנרגיה והעצמתה כדי להפעיל אותה ולהוציאה בפועל בצורה כזו שתוכל לשרת את כל העיר כולה, בהתאם לצרכים הקיימים.

תקשור עם רחימאה, נציג עיר האור של השקופים

שלום לכם, כאן רחימאה, נציג השקופים. אצלנו, היצירה קיימת ברובה באמצעות אנרגיות הקריסטל, כפי שהתחלנו להעביר לכם במסרים. קיימות צורות שונות ורבות של אנרגית קריסטל, שחלקן נוזליות יותר, חלקן כג’ל, כמים, כאוויר וכזכוכית, ואנו משתמשים באנרגיות אלה כדי ליצור את המציאות בעולמנו בצורות שונות, בהתאם לצורך ולמטרה של הדבר שנוצר. כפי שזכור וידוע לכם, במקדש הקריסטל קיימים צלילים שמפיקים הקריסטלים עצמם, ושיוצרים מוזיקה של טיהור, בריאה חדשה, התעלות.

כאשר אתם נכנסים לרחם הקריסטל, כפי שהונחיתם בעבר בהזדמנויות שונות אחרות, אתם שומעים את רטט התדרים. האומנות והיצירה שלנו נועדו לברוא ולקדם את כל האנשים הנמצאים בעבודתם הרוחנית, ובהתמרתם למקום נקי זך, מואר ואוהב יותר.

ברוכים תהיו.

נועם: קחו נשימות עמוקות, וחיזרו לגופכם, לכאן ולעכשיו.