חיים, תודעה ומורשת מצרים העתיקה

פמלה קריב מתקשרת את ישוע

מארס 2017

מאנגלית: סמדר ברגמן

 

ידידים יקרים, אני הוא ישוע. אני מצדיע לכולכם על שפת הנילוס! אני שמח להיות בחברתכם. כמשפחה, אנו מתכנסים יחד שוב ושוב, במקומות שונים ובתרבויות שונות. החיים והתודעה מחברים בינינו ושניהם מבקשים להתגשם באופן עמוק ורחב יותר על כדור הארץ.

החיים שבתוכנו מייחלים לתודעה, והתודעה שבנו משתוקקת לחיים. כדור הארץ מציע לנו חיים באמצעות הגופים והרגשות שלנו. אלה מייצגים את החיים שבתוכנו, כנהר שזורם תמיד, פראי ובלתי נשלט לעתים, הגורם לכם להרגיש כאילו אתם טובעים ואינכם בטוחים לאן לוקח אתכם הזרם. החופש מצוי בלב לבם של החיים. החיים רוצים לחיות! עבור החיים, החיים הם מטרה בזכות עצמה; ניתן אולי לומר שהם עייפו מ״תכלית חיצונית״. ניתן לחוש בכך כאשר אתם מביטים בטבע: בציפורים, בהרים, בפרחים. הטבע חי בעוצמה, וכאשר אתם עדים לכניעתו חסרת הדאגה לכוחות ולמחזורי החיים, אתם יכולים להבין שמשמעות החיים לא יכולה להימצא מחוץ להם, אלא חייבת להימצא בתוך חווית החיים עצמה.

אולם, חווית החיים מחייבת תודעה. ככל שאתם מודעים יותר, כך החיים הופכים שופעים ומלאים יותר. כבני אנוש, אתם מוזמנים להרחיב את התודעה שלכם, כדי שהחיים יוכלו להתפתח ולבטא את עצמם בדרכים יצירתיות יותר. התודעה מספקת מרחב וחירות גבוהה יותר. כאשר אתם בוחנים את בעלי החיים אשר בטבע, יש חיות טהורה בתוכם ואף על פי כן, הם נשארים – פחות או יותר – מוגבלים בתוך ממלכת האינסטינקטים שלהם, החייתיות שלהם. לכם כבני אדם יש גם כן טבע חייתי, אך בו בזמן יש בכם דבר מה אחר – ניצוץ של אור ומודעות – שמעניק לכם את האפשרות להתעלות מעל לטבע החייתי שלכם ולהוסיף לו. דבר מה נוסף זה הוא התודעה שלכם, שמעניקה לחיים משמעות, כיוון, ובסופו של דבר, אהבה.

התודעה היא אתם; זה הניצוץ האלוהי שבתוככם. ניצוץ אלוהי זה רוצה להתמזג ולרקוד עם החיים, עם ההתגשמות, עם גופכם העשוי בשר ודם. ניצוץ האלוהים המקורי שלכם משתוקק לחוות את החיים במלואם, לספוג אותם אל תוך כל תאי גופכם, לטובת ההתנסות עצמה. התודעה משתוקקת לחיים, והחיים משתוקקים למודעות. אם תניחו להם לרקוד יחד, תמצאו משמעות והגשמה בחייכם.

תכופות אתם חושבים שאתם צריכים להשיג דבר מה בחייכם, ואתם מתמקדים בסוג של מטרה או תכלית סופית. אם אתם לכודים עדיין בדרכי החברה וחיים ״בעולם״ רוב הזמן, אתם עשויים להתמקד במטרות חיצוניות, דוגמת מקום עבודה או קריירה מוצלחת, מערכת יחסים או נישואים, ילדים, בית. כאשר המיקוד שלכם מופנה במידה רבה יותר לרוחניות ולעולם הפנימי, אתם עשויים לשאוף לטוהר, להארה או לאיזון פנימי. האפשרות השניה עשויה להיראות כמטרה ראוייה יותר מאשר המטרות החיצוניות, אבל אפילו כאן – בתשוקה להארה – אתם לא נוגעים בסיבה המהותית להיותכם כאן. תכופות, בבסיס כל המאמצים והחיפוש שלכם להשגת מטרות קיימת הכחשה של החיים עצמם. אתם כאן כדי לחוות את החיים – מתוך התמסרות מוחלטת – וכתוצאה מכך לעטוף את המודעות שלכם סביב חוויה זו, כזרועות המחבקות את החיים ותומכות בהם בעת שהם משגשגים ומתפתחים.

תכופות אתם נאבקים בחיים. עוצמת התודעה המקורית התפוגגה אצל רובכם לכדי אנרגיה של חשיבה וניתוח, לאנרגיה של הראש. יש לכם רגשות, רצונות ותשוקות, ואז אתם מתחילים לחשוב: ״כיצד עליי להתמודד עם הדבר? האם זה טוב או רע? איך אוכל להבין אותו, לשלוט בו, לשנות אותו? איך אוכל להשיג את מטרותיי?״ בדרך זו, החיים שבתוככם – בהתגשמות החופשיה והפראית שלהם – מתנתקים והופכים צרים. החשיבה מתנגדת להם, אפילו תוקפת אותם. במקום ריקוד הדדי בין החיים והתודעה, נוצר פער והם הופכים נפרדים בתוככם. החיים מצטמצמים לרגשות (מודחקים) והתודעה מוגבלת לחשיבה (תכופות לדאגה). הדבר אירע כמעט לכולכם: ניתוק בין החלק החושב שלכם, ששופט ושמבקש לשלוט, לבין החלק הרגשי, שיש לו חיים משלו ושהשכל אינו יכול באמת לשלוט בו. אתם נקרעים בתוככם. החיים והתודעה לא יכולים להתאחד בתוככם. כך אתם לומדים לתפוס את עצמכם כעצמי ״נמוך״ וכעצמי ״גבוה״. החלק החושב לא מסוגל להתמודד ביעילות עם התשוקות והרגשות שלכם. כמעט כל הדתות על פני האדמה רוצות לשלוט באנרגיה הרגשית והמינית של בני האדם או ״להתעלות מעליה״ – ובכך פוגעות במקור היצירתיות וההשראה שבבני האדם. רק תורות רוחניות מעטות מאמצות את החיים במלואם, טבע וארץ, ומכירות בהם כשותפים שווים לתודעה.

כעת, מה שאני מספר לכם כאן אינו סיפור מופשט ותו לא. כולכם חוויתם מאבק כואב זה עם הטבע האנושי שלכם, עם פער מלאכותי זה שבין החיים והתודעה, ולא רק בחיים הנוכחיים אלא בתקופות חיים קודמות גם כן. אתם מכירים את תחושת היותכם קרועים מבפנים, מנותקים מהעצמי האמיתי שלכם, מהמהות האמיתית שלכם. העצמי האמיתי שלכם חי בהחלט. בהשוואה לעצמי האמיתי שלכם, אתם חצי מתים!

יש הרבה כל כך שאתם לא מרשים לעצמכם לעשות או להרגיש. אתם נושאים איסורים פנימיים רבים כל כך בתוככם: ״תחושה זו, או רצון זה, או מחשבה זו הם רעים, עליי להתגבר עליהם, האם עדיין לא נפטרתי מהם?״ תחושת כישלון ואי הצלחה מלווה אתכם תמיד. בדרך זו, החיים אינם יכולים להושיט אליכם את ידם, ואתם אינכם יכולים להושיט אליהם את ידכם. יש לכם מערכת יחסים בעייתית עם הטבע האנושי שלכם. הדבר לא מאפשר לנשמה להיכנס לחיים ולהוויה שלכם. הנשמה רוצה לחיות! היא רוצה להראות לכם את עצמה באמצעות הרגשות, החלומות והתשוקות שלכם, המוארים והחשוכים, ״הטובים״ ו״הרעים״! היא רוצה לעטות עצמה בטבע האנושי שלכם, בגופכם החי. אתם מונעים ממנה גישה, כיוון שאתם לא מאפשרים לעצמכם להיות. ואני לא מבקר אתכם; אני רוצה שתהיו מודעים לכך שאתם צאצאים של מסורת ממושכת אשר בה אנשים ניסו למשול בחיים (הן הפנימיים, הטבע האנושי שלכם, והן החיצוניים, כדור הארץ עצמו). המטרה שלי היא לגרום לכם להפוך מודעים אליה, כדי שתוכלו להתחיל להשתחרר ממנה.

אתם נושאים היסטוריה ארוכה. יש משמעות לכך שאתם נמצאים עכשיו כאן, במצרים, במקום זה ובנקודת זמן זו. ברצוני להתייחס לכך באופן ספציפי. במצרים העתיקה, היה נגיש ידע רב על העולם הפנימי, על הנפש, והיה חיבור פתוח לממלכות האחרות שמחוץ לכדור הארץ. השימוש בכוחות העל-חושיים והעין השלישית היה שכיח הרבה יותר מכפי שהוא כיום. לא היה פיצול בין הטבעי לעל-טבעי. אנרגיה על-חושית, האנרגיה של הכוונה והמיקוד, יושמה למעשים רבים ביום-יום, ונעשה בה שימוש בבניית בניינים, בפוליטיקה, ברווחה ובמסחר. הרוחניות הייתה חלק מהקיום היום-יומי והשפיעה על כל היבטי החיים. מצד אחד, הייתה מודעות עמוקה לעוצמת הנפש האנושית, וליכולת שלה לברוא ולשנות מציאות פיזית. ידע אזוטרי הגיע לרמה גבוהה. מצד שני, היו חוסר איזון וחוסר צדק חברתי רבים במצרים הישנה. במשך עשרות רבות בשנים, אליטות וקבוצות כוח החזיקו בחוזקה בעמדות הנעלות שלהן ולא אפשרו לאנשים רגילים להרחיב את התודעה שלהם. התודעה שגשגה ודוכאה בו-זמנית. שימוש לרעה בכוחות העל-חושיים ותפעולם היו שכיחים וההשראה המקורית שהגיעה לתרבות המצרית מממלכות אחרות ביקום נחסמה ונחנקה במידה רבה על ידי האנשים שהחזיקו בשלטון. ההשפעות החוץ-ארציות עליהן אני מדבר כללו זרעי אור טהורים שהיו אמורים לסייע לאנושות לרכוש חירות ומודעות רבות יותר. המידע שתוקשר אל כדור הארץ היה אמור לאפשר לבני האדם להתחבר לטבע החייתי שלהם, עם נוכחות הנשמה שלהם; ליצור גשר בין האישיות והנשמה, בין החיים והתודעה.

מצרים הייתה ערש וקרקע פוריה לידע אזוטרי משמעותי שהגיע לכדור הארץ ממקומות מפותחים ביותר ביקום. ידע ותודעה אלה התקבלו על ידי לבבות ומוחות האנשים שחיו באותו זמן, שהיו פתוחים לזרם של מודעות חדשה זוהרת ומהפכנית זו. אלה היו האמנים, הסופרים, האנשים הפשוטים בעלי הלב הפתוח, וכמה מושלים שהפנו את מבטם אל מעבר לצורך בכוח. האמנות, המיתוסים והבניינים האדירים של מצרים הישנה הם עדות לעומק ולעוצמה של דחף קוסמי זה. יש קסם מסוים בתרבות מצרים העתיקה, ואתם יכולים להרגיש שהוא קורא לכם בעת שאתם צועדים בינות לשרידי המקדשים והקברים. לרבים מכם היו גלגולים קודמים בתקופה זו. אתם מכירים הן את הצד המואר והן את הצד החשוך של תרבות זו. אתם חשים בתוככם מה אירע לידע האזוטרי ולכוחות העין השלישית – כיצד נעשה בהם שימוש לרעה במאבקי כוח ובמלחמות. כמה מכם היו מתקשרים או בעלי יכולות על-חושיות בעצמכם ואתם מרגישים חיבור אמיתי לשדות הכוח העל-חושי ולאנרגיות הגבוהות יותר. אתם התמודדתם עם דילמה קשה: כיצד לבטא את הידע וההשראה שלכם בסביבה שעלולה להשתמש בהם לטובת רווח אישי, או כדי לדכא חירות ואמת. קיים בכם כאב בשל השימוש לרעה בכוח שהתרחש, וייתכן והפחד פן תוותרו על היושרה שלכם כאשר תתחילו להשתמש בכישורים העל-חושיים, ביכולות הריפוי והתקשור שלכם עדיין רודף אתכם היום.

אני כאן כדי לספר לכם שאתם יכולים לעשות זאת עתה; אתם יכולים להשתמש ביכולת התקשור שלכם, לחוש אנרגיות ולחלוק את הידע שלכם על הממלכה הפנימית ועל החיים והמוות. ניצוץ האור והמודעות שהיה המקור של הביטויים הגבוהים ביותר של תרבות מצרים ממתין עדיין לקבלתו המלאה. לא ניתן היה לספוג אותו לגמרי באותו זמן, כיוון שהתודעה האנושית על כדור הארץ לא הייתה מוכנה לכך עדיין. אתם יכולים להשוות זאת לעובר שנולד מת. הוא נישא אל כדור הארץ, אבל לא יכול היה לחיות כאן עדיין; הנסיבות היו קשות מדי, התינוק היה שברירי מדי. אך אף על פי שהוא נולד מת, הוא היה שם, שמו לב לבואו, והיו שהכירו בו כנושא אור וחירות. אתם נקראים היום להביא את חוכמתכם, את האינטואיציה ובהירות מחשבתכם לעולם, לחלוק אותן בלב פתוח, ללא שימוש לרעה בכוח, ולכבד את האנושיות שלכם. אתם נמצאים כאן כדי להשלים משימה, לקיים הבטחה שפעם הייתה יקרה מאוד ללבכם. אתם מביאי האור. אתם כאן כדי לברוא שינוי. ניתן עתה לעשות זאת מבלי לפחד פן תאבדו את החירות והיושרה שלכם.

אתם חיים היום בזמן שונה. התודעה הקולקטיבית הגיעה לגבולות הפחד וההפרדה. קיימת מודעות שדרוש שינוי, לא רק ברמה החיצונית, אלא שינוי פנימי, שינוי מהותי. האנושות מתחילה להבין שהאנרגיה הדרושה ביותר עתה היא האהבה. האהבה היא אנרגיה של חיבור, היא יודעת מה מחבר אנשים, מה המכנה המשותף ביניהם, היא יוצרת אמפתיה וחמלה. האהבה בונה גשרים. האהבה היא גשר בין האישיות האנושית והנשמה, בין החיים והתודעה, בין השמים והארץ. נוכחות האהבה גדלה בחברה האנושית בכללה. עוד ועוד אנשים נקראים לכבד ולבטא את טבעם האינדיבידואלי: זהו סימן של אהבה. האפשרות לחקור בחופשיות את מהותכם ולבטא את עצמכם – בין אם אתם גבר או אישה, צעירים או זקנים, עניים או עשירים וכן הלאה – נחשבת היום יותר ויותר כמטרה ראויה. זוהי התקדמות מדהימה. אף על פי שהמציאות לא תומכת עדיין באידאל זה באזורים רבים של העולם, העובדה שמטרה זו באה עתה לכדי ביטוי באופן פומבי כראויה ומהותית היא סימן לתודעה מתפתחת.

ביטוי חופשי של הטבע האינדיבידואלי שלכם לא היה אפשרי במצרים העתיקה, או שהיה מוגבל מאוד. נולדתם כיום לעולם שבו שוב יש מקום גדל והולך לחיים. האישיות האנושית על כל תשוקותיה, רגשותיה ומוזרויותיה יכולה עכשיו לצאת לאור המודעות, ולהיגאל. לאמיתו של דבר, זו המטרה האמיתית של הרוחניות, של התודעה: לכבד ולהוקיר את החיים בביטויים האינדיבידואלי ביותר – הנשמה האנושית – ולסייע לה לפרוח ולהתרחב ביצירתיות ובשמחה.

ולכולכם אני אומר עתה, הדרך לחבר חיים ותודעה בתוככם היא לאמץ את חיותכם, את הרגשות שלכם, את הטבע האנושי שלכם. אמצו אותו ללא שיפוט, קבלו את עצמכם, היו חופשיים! שחררו שיפוטים רוחניים, אל תדכאו את עצמכם, אלא אפשרו לתודעה הפתוחה שלכם לחלחל עמוק אל תוך הרגשות החשוכים ביותר שלכם. זוהי האלכימיה אותה אתם מחפשים. כאשר אתם מאפשרים לתודעה ולחיים, למודעות ולרגש, לרקוד יחד בחיבוק אוהב, אתם הופכים חופשיים. אתם תלמדו להבין את המסר הטמון ברגשות החשוכים ביותר והמוארים ביותר שלכם; אתם תעבדו יחד איתם במקום להילחם בהם. החיים הם רגש. החיים, בצורתם הרגשית, קוראים לתודעה: ראי אותנו, הרגישי בנו, מלאי אותנו באורך! הנשמה היא נושאת התודעה וככל שתאמצו יותר את הרגשות שלכם במודע, כך תוכל הנשמה במידה רבה יותר לרדת מטה ולהתמזג עם האישיות שלכם. כאשר הדבר מתרחש, אתם מרגישים חיים ושמחים, אף על פי שבעיות באות והולכות ואתם מתמודדים עם בעיות טיפוסיות ככל בני האדם. השמחה היא הסימן הבטוח ביותר שאתם הופכים שלמים: שילוב של חיים ותודעה, תמיד נעים ומתפתחים, ובו בזמן, מחובקים בביטחה בזרועות הנצח.